Laden Evenementen
Dit evenement is voorbij.

Hoe HR en Inkoop samen kunnen werken aan een meer inclusieve hogeschool

De afgelopen jaren zijn er veel ontwikkelingen rondom de Wet Banenafspraak. Steeds meer organisaties gaan daarbij aan de slag met een extra manier om banen te creëren: via inkoop. Ook voor hogescholen biedt een gezamenlijke aanpak kansen. Om dit voor elkaar te krijgen is een goede samenwerking en afstemming tussen de afdeling Inkoop en HR binnen je organisatie belangrijk. Zestor en De Normaalste zaak (DNZ) hebben daarom het initiatief genomen voor het organiseren van een workshop ‘Sociale impact met inkoop’.

Het doel is de samenwerking tussen afdelingen te bevorderen en praktische informatie over sociaal inkopen te delen. De workshops worden gegeven i.s.m. PIANOo (het expertisecentrum aanbesteden van het Ministerie van Economische Zaken). Ook het HIP (Hoger Inkoop Platform) zal hierbij betrokken worden.

Wat leer je in de workshop? Je krijgt concrete handvatten en gaat aan de slag met het maken van een plan van aanpak om banen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt te realiseren via inkoop. Geleerde lessen van organisaties die deze stap al maakten worden hierin meegenomen.

Concreet:

  •     Je leert meer over sociale inkoop
  •     Je leert wat er voor sociale inkoop nodig is binnen de eigen en elkaars afdeling
  •     Je maakt gezamenlijk een plan van aanpak en brengt direct het geleerde in de praktijk

Om echt in de praktijk te profiteren van de workshop, worden er 2 opdrachten gegeven die gezamenlijk maximaal een half dagdeel uitwerking vragen. Over beide opdrachten ontvang je meer bericht bij aanmelding.

Voor wie? Deze workshop is bedoeld voor de afdeling HR, Inkoop (en contractmanagement) binnen hogescholen.

Wanneer? De workshop bestaat uit 2 sessies, die je allebei volgt. Deze vinden online plaats op;

  •     Sessie 1 – Dinsdag 23 maart: 9.30 tot 12.00 uur
  •     Sessie 2 – Dinsdag 13 april: 9.30 tot 12.00 uur

Aanmelden: Per deelnemende hbo-instelling verwachten wij minimaal 2 medewerkers: 1 van de afdeling Inkoop en 1 van HR (eventueel nog 1 extra persoon van contractmanagement). 1 persoon geeft bij de aanmelding de namen en contactgegevens van de 2 of 3 mensen van de hbo-instelling door. Aanmelden kan hier