Ook in deze periode gelden de gebruikelijke privacyregels. Meldt een werknemer zich ziek, dan mag de werkgever niet informeren naar het ziektebeeld en vragen of de medewerker besmet is met het coronavirus. Ook als hij of zij dit uit zichzelf vertelt, mogen werkgevers deze informatie niet registreren of delen met andere personeelsleden.

Er zijn gevallen waarin uit de maatregelen die genomen worden af te leiden is welke medewerker besmet is. Het is aan de werkgever om een zorgvuldige afweging te maken tussen de privacybelangen van de werknemer en de verplichting om een veilige werkplek te garanderen.

Het is- ook tijdens de coronacrisis – niet toegestaan om toegangscontroles te houden en daarbij de lichaamstemperatuur van medewerkers of bezoekers te meten om te bepalen wie het gebouw mag betreden. Iemands lichaamstemperatuur geldt als persoonsgegeven en mag niet verwerkt worden. De gegevens zullen immers geregistreerd moeten worden om toegang te verlenen of te weigeren. Ook de inzet van geautomatiseerde systemen, met poortjes of groene lichten, wordt in dit kader gezien als het verwerken van persoonsgegevens.